Dé tip om je goede voornemens vol te houden

sleep-1209288
Een bijschrift invoeren

 

Wat zijn (of waren) jouw goede voornemens voor 2017? Een paar kilo afvallen, stoppen met roken, (meer) sporten… Houd jij je goede voornemens nog vol? Je begint met volle moed, maar al snel zakt je motivatie. Herkenbaar? Ik wil je niet ontmoedigen, maar uit onderzoek blijkt dat ongeveer 80% van de mensen voor het einde van januari hun goede voornemens alweer overboord gooit. Maar ik heb dé tip om je goede voornemens dit jaar vol te houden!

Slaap versterkt wilskracht

Goed, tijd voor een stukje theorie nerd. Volgens Kelly McGonigal, onderzoeker van Stanford University, staat slaaptekort je wilskracht in de weg. En wat heb je nodig om je goede voornemens vol te houden? Juist, wilskracht. De werking van de prefrontale cortex – het deel in je hersenen dat betrokken is bij impulsbeheersing, plannen en het nemen van beslissingen – wordt verstoord als je (te) weinig slaapt. Slaap is dus echt een must als je je goede voornemens wilt doorzetten!

Effect van slaap wordt onderschat

Hoewel slaap een heel belangrijke factor is voor het volhouden van goede voornemens, wordt het effect van slaap op gezondheid in het algemeen nog altijd onderschat. Mensen gaan tegenwoordig veel bewuster om met gezonde voeding en beweging, maar slaap wordt in onze 24/7 maatschappij steeds minder belangrijk. Terwijl een goede nachtrust juíst zo noodzakelijk is voor een gezonde levensstijl!

Een goed bed is belangrijk voor gezond leven

Wist je dat je alleen écht lekker kan slapen op een bed met goed matras? Pocketveer, koudschuim, Nasa Traagschuim… Lusanna.nl adviseert je graag! Bekijk ons assortiment matrassen en neem gerust contact op voor meer informatie.

Weet wat je te doen staat

Hoelaat moet jij vanavond je bed instappen om voldoende slaap te pakken? Hoeveel slaap je nodig hebt is trouwens variabel. Dit is afhankelijk van leeftijd, slaapbehoefte en evt. slaapstoornis. Gemiddeld hebben volwassenen 7 á 8 uur slaap per etmaal nodig.  Reken maar uit!

Uiteindelijk komt het erop neer dat je gewoon lekker wat eerder je bed in mag duiken, en dat je later mag opstaan. Dát zijn nog eens haalbare voornemens. Succes!

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s